Terveisiä napajäätiköltä! Vai oliko se sittenkin vaan Tampereen keskusta. Hyytävän kylmää joka tapauksessa.

Koska ulkona tosiaan on tuollaiset epämukavan arktiset olot tällä hetkellä, ja minulla on lähikauppaani melkein kilometrin kävelymatka, niin fiksuna tyttönä päätin lähteä bussilla keskustaan ruokakauppaan. Bussipysäkki on siis ihan melkein taloni nurkalla. Vähemmän kävelyä siis.

Keskustassa tosin päätinkin sitten käydä ensin kirjastossa hakemassa itselleni uutta luettavaa ja siitä vasta mennä ruokaostoksille Anttilaan. Josta sitten luonnollisesti kävelin keskustorille bussipysäkille. Eli kävelyä taisi tulla oikeasti enemmän, kuin että olisin vain kävellyt kotoa tuohon omalle kaupalleni. Mutta keskustassa kävelyä ei lasketa samalla tavalla kävelyksi, kuin täällä syrjäseudulla. Eihän? Sitä kävelee keskustan kaduilla jotenkin eri tavalla, ei niin raivokkaan tarmokkaasti vain eteenpäin, kuin määränpäätään täällä tavoitellessaan.

Nyt olen kuitenkin onnellisesti pelastunut tuolta viimasta kotiin, enkä aio lähteä enää tänään ulos jos ei ole ihan pakko. Menin ihan vahingossa ostamaan ison pussillisen irtokarkkiakin, saatan ehkä hukkua siihen pussiin tässä illan aikana. Ei ole kuitenkaan syytä huolestua ja alkaa huhuilemaan minua sieltä karkkipussista, jos minua ei kuulu eikä näy blogistaniassa viikonlopun aikana. Minä vain lähden huomenna pikku retkelle serkkuni luokse ja palaan kotiin sunnuntaina.

Hyvää viikonloppua siis kaikille!

1295537.jpg