Hullu lehtipuhallinmies riehuu tuolla pihalla. Saanko heittää sitä jollain, saanko?

Sitten asiaan. Sirtsu haasteli minut kertomaan viisi omituista tapaani. Tämä tuntui olevan melko haasteellinen tehtävä, mutta sain jotain raavittua kasaan kuitenkin. Koska eihän minun tapani tietenkään omituisia ole. Jos joku pitää niitä omituisina, niin itse on omituinen. Ja väärässä. Hehe. No ei vaan, ehkä nämä nyt voivat olla hitusen omituisia.

1.) Kun pesen hampaani, niin minulla on tapana huuhdella suuni pesun jälkeen tasan kolmella suullisella vettä. Ja se menee näin. Vettä mukiin, vettä suuhun, purskutus, sylkäisy. Vettä suuhun toisen kerran, purskutus, sylkäisy. Tässä välissä kaadan mukissa jäljellä olevan veden lavuaariin, otan mukiin uutta vettä ja sitten suuhun, purskutus ja sylkäisy. Ja valmis. (Jos joudun pesemään hampaani hanattomassa paikassa, kuten mökillä, niin silloin on jätettävä tämä veden vaihto välistä, koska otan yleensä valmiiksi sisältä vettä täyden mukillisen mukaani.)

2.) Minua inhottaa suuresti, jos raapaisen kynnellä mitä tahansa nahkaista, esim. nahkasohvaa. Joskus jos raapaisen oikein pahasta, niin minun ei auta muu kuin leikata se kynsi lyhyemmäksi millä raapaisin, että pääsen siitä inhotuksesta eroon.

3.) Tämä seuraava ominaisuus oli Mimmullakin, mutta minun on pakko kertoa se myös. Minulla on pakkomielle siitä minkälaisessa järjestyksessä astiani ovat tiskikuivauskaapissa. Sekä myös ruokailuvälinetelineessä, kun on useampi lokero, niin se on tarkkaa mitkä välineet ovat missäkin lokerossa. Näin yksin asuessa se ei tuota mitään ongelmia, mutta asuessani yhdessä entisen poikaystäväni kanssa, jouduin hiukan tinkimään tästä pakkomielteestä. Koska meillä oli työnjako, että jos hän tiskaa, niin minä hoidan kaiken muun siivouksen (en pidä tiskaamisesta). Ja tietysti mies laittoi kaikki ihan väärin ja sikinsokin, ei mitää järjestelmää tai logiikkaa!! Mutta koitin niellä asian, koska sentään säästyin tiskaamiselta.

4.) Kotoa lähtiessäni, kun työnnän ulkooven perässäni kiinni, niin tönäisen ovea vielä kolme kertaa, ennenkuin uskon että se varmasti on kiinni. Sama juttu, kun tulen kotiin. Kun olen vetänyt oven perässä kiinni, niin kiskaisen vielä pari-kolme kertaa ihan vaan varmistuakseni asiasta. Joskus minulle tulee vielä iltaisin tarve käydä tarkistamassa, että ovi on varmasti kiinni. Varsinkin, jos olen kuullut epämääräistä metakkaa rapusta, tai jos olen katsonut jotain vähän turhan jännittävää televisiosta.

5.) Tämä on ollut jo niin monella, että mahtaako tämä sitten mikään omituisuus ollakaan, mutta minulla on myös pakkomielle siitä missä järjestyksessä tietokoneen ohjelmat avaan. Ne pitää olla aina oikeassa järjestyksessä. Samoin selaimessa (firefox) välilehtien pitää olla juuri oikeassa järjestyksessä avattuna. Jos syystä tai toisesta joudun esimerkiksi sulkemaan jonkun ohjelman väliaikaisesti, niin että järjestys muuttuisi, niin minun pitää sulkea kaikki ohjelmat ja avata ne sitten uudelleen oikeassa järjestyksessä.

Tehtävänantoon kuului myös haastaa viisi kanssabloggaajaa tähän. En tiedä nyt ihan varmaksi ketkä on jo haastettu ja ketä ei, mutta tahtoisinpa kuulla seuraavien ihmisten omituisuuksista:
- Yllätystyttö
- Mymskä
- Tinka
- MH
- Bambi

Jepjep.