Olin eilen koko päivän Särkänniemen ja Radio 957:n kesän päättäjäisissä Tiinan kanssa. Tiinalla on jo kattava raportti tapahtumasta omassa blogissaan, joten en tässä nyt rapoa sen kummemmin. Käykää Tiinalta lukemassa.

Sen vaan sanon, että ensin oli vähän kuuma, ja luulin jo ylireagoineeni pukeutumisen suhteen. Sitten myöhemmin olikin jo kylmä, ja totesin että olinkin aliarvioinut pukeutumisen tarpeen. Pilkkihaalari olisi ollut kova sana. En tosin omista sellaista. Sateenvarjon olin onneksi tajunnut ottaa mukaan. Se pelasti pahimmalta.

Alkupään bändeistä ei ole mitään sanottavaa, olen jo tyystin unohtanut kaiken kuulemani. Peer Günt oli ihan jees. Poets of the fall oli ihan kiva. Tunnelmaa latisti ehkä vähän vaisu yleisö. Johtuiko sitten kylmästä ja siitä että eturivit olivat Negative-fanien kansoittamat. Ja että kaikilla bändeillä oli niin lyhyt soittoaika, ettei siinä oikein ehdi kuin päästä vauhtiin, niin on jo lopetettava.

Eräs aikamme suuri ajattelija, sanoi kerran että "Negative on ihan jees". Mutta kyllä se oli livenä vähän enemmän kuin jees. Kaikenlisäksi huomasin osaavani Negativen biisien sanat paremmin kuin esimerkiksi Poetsien biisien. Sulauduin siis sujuvasti sinne teinilaumaan. Paitsi vaatetukselta. Ja iältä. (Vaikka vasta tällä viikolla viimeksi minua onkin veikattu 23 tai 24 vuotiaaksi!! Shokki!)

870843.jpg

Kotiuduin sitten keikkojen ja ilotulituksen jälkeen lähes umpijäisenä. Silloin kävi mielessä, että olisipa oma sauna. Tai kylpyamme. Vaan kun ei ole, niin kaivoin sitten kaapista kesäteloilla olleen flanellipyjaman. Ja nukuin kahden peiton alla. Eikä ollut edes kuuma kun aamulla heräsin.

Tänään olen jo reippaana tiskannut ja vähän siivoillut. Ulkona sataa vettä. Kaikenlisäksi kauhukseni huomasin, että minulta on lähtenyt yksi tilaaja!! Ei sillä että niitä seuraisin. Tai välittäisin. Mutta kyllä se vähän kirpaisee. Olen ehkä taantunut takaisin tylsyyteen syksyn myötä.