Viime yönä näin varsin mielenkiintoista, mutta outoa unta. Siinä unessa juttelin yhden tyypin kanssa, joka on ihastuspojan (ja minun siis silloin myös) työkaveri ja myös pojan ystävä ihan työelämän ulkopuolellakin. Siinä unessa tämä ihminen kysyi minulta, että onko meillä jotain sutinoita meneillään ihastuspojan kanssa, ja minä vastasin että en uskalla kyllä vastata kuin omasta puolestani, mutta että kyllä minä ainakin kovasti siitä pojasta tykkään. Tämä pojan ystävä tuntui olevan hyväksyvällä kannalla tähän asiaan, mutta varoitteli, että minun on syytä tietää, että ihastuspoika on vasta eronnut entisestä suhteestaan, että ei kannata hätiköidä eikä olla kärsimätön, jos asiat etenevät hitaasti. Jotta olipahan taas uni. Onneksi minulla ei ole taipumusta tulkita unia ja etsiä niistä merkityksiä oikeassa elämässä.

Oikeassa elämässä taas minulle tuli tänään kevät. Ainakin kenkien ja takin muodossa. Andiamosta tarttui ihan vahingossa mukaan aivan tavalliset tennarit, kun olivat kerta tarjouksessa plussa-kortilla. Ja sitten kevättakin metsästys päättyi onnellisesti One Wayssa, kun löysin mukavan takin sieltä. Ulkonakin on niin keväinen ilma, että varmaan saa jo melkein ottaa uuden takin kohta käyttöönkin!

Viikonloppuna tein muuten molempina päivinä, sekä lauantaina että sunnuntaina, tunnin pituiset kävelyretket. Löysin kauan kaipaamani Halimasjärvenkin. Tai eihän se hukassa varsinaisesti ole ollutkaan, mutta vaikka olen jo vuosia asunut ihan muutamien kilometrien säteellä siitä (ensin Atalassa pari vuotta ja nyt Linnainmaalla kolme) niin en ollut ikinä aiemmin käynyt siellä! Harmi vaan kun oli ihan talvi vielä. Keväämmällä täytyy mennä sinne uudelleen. Ja kesällä.

Nyt aion ottaa pienet päivätorkut. Ihan pienet vaan.




Mokoma - Uni saa tulla