Jouluruuista tuli eilen puhetta kommenttilaatikossani tuon jouluruokatestin tuloksen jälkimaininkeina. Minä en ole ikinä itse ollut mikään suuri jouluruokien ystävä. Nykyään tosin syön silti vähän kaikkea, toisin kuin lapsena, mutta en minä niitä silti himoitse. En oikein tajua moista perinnettä, mutta kai niistä laatikoista sitten joku ihan oikeastikin tykkää, kun ovat niin sitkeästi pitäneet pintansa kaikki nämä vuodet.

Luulen, että minun kohdallani tämä perinne katkeaa kyllä sitten, jos ja kun joskus kaukana tulevaisuudessa olen itse joulun järjestäjä, enkä mene aattona enää valmiiseen pöytään vanhempieni luokse. Ellei nyt sitten osu omalle kohdalle miestä, joka sitten vaatii ne laatikot joulupöytään. Mutta muistan kyllä eräänkin joulun, kuinka exäni kanssa, vietettyämme joulun minun vanhempieni luona ja muutaman päivän jouluruuilla siis, palasimme toisen joulupäivän iltana kotiin grillin kautta. Hih.

Onhan joulupöydässä toki kaikkea hyvääkin, kinkkua syön kyllä ja kaikenlaista muuta, mutta ne laatikot, ne vaan tökkii.


Lisäksi harmittaa vähän se, että ulkona ei ole sitten yhtään jouluisen näköistä. Voitaisiinko saada edes ihan vähän lunta? Toimisikohan jokin lumisadetanssi?

Nyt iltakahvin keittoon. Iloista keskiviikkoa kaikille!

1143653.jpg