Taisin tuossa perjantaina luvata kertoa näin jälkikäteen viikonlopustani, kun oli jänniä asioita tiedossa. Eli paljastettakoon nyt sitten, että olin lauantaina koko päivän sellaisessa työpaikan järjestämässä "virkistyspäivässä", jossa oli kaikkea kivaa tekemistä ja sitten lopuksi tietysti ruokaa ja juotavaa ja saunaa halukkaille. Jännittävänhän siitä asiasta teki ennenkaikkea se, että tiesin ihastuspojan olevan lähdössä mukaan myös. Tapahtumahan kun oli tietysti vapaaehtoinen, kaikki työkaverit eivät sinne osallistuneet.

Päivä oli kaikinpuolin onnistunut ja minulla oli ihan hurjan mukavaa. Tuli tutustuttua paremmin muutamiin sellaisiin huippukivoihin työkavereihin, joiden kanssa ei työpaikalla normaalisti ole tullut juteltua mitenkään erityisesti. Ja ihastuspojan kanssa sain viettää aikaa ja jutella mukavia kerrankin tällä tavalla vapaalla ollessa.

Hassua on se, että minä tykkään siitä ihan kamalasti. Ja olen melko varma, että sekin tykkää minusta jonkin verran. Mutta kumpaakin tuntuu häiritsevän hiukan se, että olemme työkavereita. Kun tuossa pari viikkoa sitten oli liikkeellä sitä huhua, että minulla olisi suhde erääseen toiseen työkaveriini ja siitä oli puhetta ihastuspojankin kanssa, joka silloin mainitsi kuin ohimennen, että ei pidä työpaikkaromansseja yleensäkään kovin hyvinä ajatuksina.

Toisaalta, ihastuspoika kyllä tietää, että minä olen vakavissa aikeissa hankkia kesän aikana toisen työpaikan itselleni. Ja se kyllä aina silloin tällöin kysyy siitä, että onko mitään työjuttuja ilmaantunut.

Ja nyt sillä on ihan viattomista syistä johtuen minun puhelinnumeroni. Saapa nähdä käyttääkö se sitä koskaan..

Pitäisikö minun keksiä sille joku muu nimitys kuin ihastuspoika, jotain lyhyempää ja ytimekkäämpää?