Minulla on taipumusta outoihin uniin muutenkin, mutta kipeänä näkee näemmä vielä ehkä astetta omituisempia unia. Tässä kahden viime yön aikana olen ehtinyt esimerkiksi kaikkea seuraavaa:

- vaihdoin blogini toiselle palvelulle, kyllästyttyäni Vuodatuksen takkuiluun, ja onnistuin tekemään sen suunnilleen niin, että sain koko vanhan blogini siirrettyä uudelle systeemille näppärästi ihan copy-paste-menetelmällä. (tämä uni toissa yönä, kun nukkumaan mennessäni vuodatus oli nurin oikeassa elämässä)

- näin televisiossa uutisissa, että ihailemani julkisuuden henkilö oli kuollut jossain onnettomuudessa. (en muista enää oliko hän kukaan oikea julkkis vai vain siinä unessa, joka tapauksessa aamulla tarkistin uutisotsikoista, ettei kukaan ole oikeasti mennyt kuolemaan)

- olen seikkaillut lapsuuteni mummolan maisemissa, ilahtunut nähdessäni mummolan naapurin pellolla taas ison lauman lehmiä (oikeasti siellä ei ole ollut lehmiä enää vuosiin) ja kävellyt pitkän matkan hakeakseni päivän postin laatikosta, vain todetakseni, että posti ei ollut vielä tullut.

- näin ison parven talitinttejä puissa, sain idean lähteä ulos kuvaamaan, mutta jostain syystä vaadin muita ihmisiä lähtemään mukaani, muut ihmiset vitkuttelivat niin kauan, että ulkona tuli pimeää, enkä voinutkaan lähteä kuvaamaan.

- olen joutunut panttivangiksi jossain talossa, jossa jouduimme makaamaan lattioilla liikahtamatta ja aseelliset ihmiset vahtivat ulkopuolella, pelkäsin hiukan henkeni edestä.

- pettynyt erääseen mieheen (jonka tunnen oikeassakin elämässä), koska hän luki mieluummin lehteä ihan muina miehinä, kuin että olisi suojellut minua tuossa panttivankitilanteessa. Ja minä kun olisin vaan halunnut hänen ottavan minut viereensä ja pitävän lähellään.

Siinä ainakin suurin piirtein kaikki mitä tällä hetkellä muistan. Joskus unia saattaa palautua vielä vähän jälkijunaisestikin mieleeni, kun joku tapahtuma tai lause saattaa herättää jonkun muistikuvan päässä.

Hauskaa, että on edes jännittävä unielämä.