Minulla oli pari vuotta sitten, lähinnä uteliaisuudesta, profiili eräällä netin treffisivustolla. Kuvaton sellainen. En ikinä tavannut ketään sen kautta, mutta jonkin verran viestien vaihtoa kävin muutaman miehen kanssa. Olen aina pitänyt tuollaisia nettideittipalstoja vähän sellaisena viimeisenä oljenkortena, enkä pidä itseäni vielä niin toivottomana tapauksena, että minun tarvitsisi turvautua sellaiseen.

No, kuitenkin minulla siis oli se profiili siellä. Havaitsin nopeasti, että eräällä miehellä oli omassa profiilissaan sellainen muka-näppärä ilmoitusteksti, ja tämä samainen mies lähestyikin minua viestillä aika pian profiilini luonnin jälkeen. Täysin samalla tekstillä kuin oli profiilissaan. Mies ei ollut mitenkään minua kiinnostavan oloinen, joten en vaivannut päätäni asialla enempää, kunnes jonkin ajan kuluttua mies laittoi taas viestinä tuon ihan saman tekstin. Ja jokusen viikon päästä taas saman. Ilmeisesti hän ei pitänyt kirjaa siitä kelle oli jo laittanut ja kelle ei, tai sitten uskoi, että sinnikkyys palkitaan. En siis vastannut hänelle, koska pidin aika mielikuvituksettomana, että hän lähetti tuota yhtä ja samaa tekstiä kaikille naisille.

Ei sillä, että minä mitään hienoja lauseita ja omaperäisiä ajatuksia kaipaisin heti kättelyssä, mutta olisihan se nyt kiva, kun tulisi edes sellainen tunne, että mies on kirjoittanut tuon viestin juuri minulle, eikä massalähetä sitä kaikille tytöillä samassa palvelussa.

Vaan ei tässä vielä kaikki. Muutama viikko sitten aktivoin tuon vanhan profiilin uudelleen, ihan siksi että pääsen selaamaan muiden käyttäjien profiileja. En laittanut itsestäni mitään kuvauksia enkä esittelytekstejä, vain ne tiedot mitkä olivat ihan pakollisia, koska tarkoitukseni ei ollut kalastella viestejä miehiltä tällä kertaa. Mutta eipä aikaakaan, niin viestilaatikkooni oli kopsahtanut yksi viesti. Sama mies, täysin sama teksti. Pari vuotta tuon edellisen kerran jälkeen. Ja miehen profiilista löytyi täysin sama teksti edelleen. Aika onnetonta, jos mies on siis tosissaan seuraa hakemassa tuolla tyylillä. En oikein tiennyt itkisinkö vai nauraisinko. Mutta mistä minä tiedän, voihan olla, että hän muuten vaan roikkuu siellä vuodesta toiseen, eikä tarkoitus olekaan saada ketään naista kiinnostumaan.

Toinen mikä minua huvitti tämän uudelleen aktivoitumiseni myötä, että olin saanut myös toiselta mieheltä viestin, jossa tämä kertoi kiinnostuksensa heränneen luettuaan profiiliani. Muuten hyvä, mutta kun minähän en siis laittanut siihen profiiliin mitään tietoja itsestäni. Paitsi iän, kun se on pakollinen.

Yllätyin myös siitä, kuinka paljon muutenkin törmäsin tällä kertaa samoihin naamoihin, kuin silloin pari vuotta sitten palvelua käyttäessäni. Suurin osa oli sentään muuttanut esittelytekstejään ja muutenkin päivittänyt tietojaan. Onneksi.