Minä olen sellaisella hassulla tapaa vähän kenkäfriikki, että olen taipuvainen kovin helposti ostelemaan kaikenlaisia tennareita ja tossukoita, joilla sitten tepastelen kesät, keväät ja syksyt. Mutta kun lumet pamahtaa maahan, niin yleensä huomaan, että minulla ei ole yksiäkään talvikelpoisia kenkiä, enkä tietenkään enää siinä vaiheessa löydä kaupasta sellaisia mistä tykkäisin, jonka johdosta kuljen lähimmäs talvikelpoisuutta osuvilla kengilläni niin pitkään kuin suinkin.

Mutta nyt asiaan on tullut muutos. Vasta syyskuu ja minä ostin tänään talvikengät! Voitteko kuvitella. Se kävi kyllä aivan vahingossa. Kenkäkaupan hyllyllä vain oli aivan minun näköiseni kengät, joita en tietenkään voinut jättää sovittamatta ja nehän istuivat täydellisesti. Pakkohan minun oli ne ottaa sieltä mukaan, vaikka rahatilanne ei varsinaisesti olisi sallinut uusia kenkiä juuri nyt. Nyt vaan odotellaan sitten talvea.

899937.jpg

P.s. Olkaa niinkuin ette huomaisikaan, että olen tapani mukaan jättänyt taustalla jotain rojua lattialle lojumaan.

P.p.s. Näin viime yönä unta, jossa haahuilin pitkin helsinkiä yöpaidassa. Ja ihan hukassa. Tämä oli jo toinen kerta, kun näen unta, että olen pahasti eksyksissä helsingissä. Edellisellä kerralla olin eksyksissä siksi, että rakas siskoni oli hylännyt minut yksin keskelle helsingin rautatieasemaa.